מנכ"ל בן אנד ג'ריס ישראל לרה"מ: "להפעיל את חוק החרם על יוניליוור"

צבי טסלר No Comments on מנכ"ל בן אנד ג'ריס ישראל לרה"מ: "להפעיל את חוק החרם על יוניליוור"

אבי זינגר, מנכ"ל ובעלים בן אנד ג׳ריס ישראל בפנייה לראש הממשלה: "מדוע ממשלת ישראל נכנעה ל-BDS ללא קרב? האם המדינה מעבירה את המסר הנכון לעולם? כיצד יתכן שכאן בישראל מנכ"ל יוניליוור אפילו לא זומן לשימוע והעסקים עם החברה ממשיכים כרגיל?"

Workers at the Ben and Jerry's factory near Kiryat Malakhi, on July 21, 2021. Photo by Flash90 *** Local Caption *** גלידה התנחלויות חרם גלידה בן אנד ג'ריס גלידות מפעל השרה שקד בסיור מפעל בן אנד ג'רייס בבאר טוביה צילום: Flash90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אבי זינגר, מנכ"ל ובעלים בן אנד ג׳ריס ישראל, פנה במכתב לראש הממשלה נפתלי בנט, להפעיל את חוק החרם כנגד יוניליוור העולמית – חברת האם של בן אנד ג׳ריס: "יוניליוור, העוברת על חוק החרם הישראלי – ממשיכה לספק למדינת ישראל, צה"ל, וגופים ממשלתיים, סחורה בעלות מיליוני שקלים בשנה. מדוע ממשלת ישראל נכנעה ל-BDS ללא קרב? כיצד יתכן שכאן בישראל מנכ"ל יוניליוור אפילו לא זומן לשימוע? אוזלת היד אל מול חברה שנוקטת בצעדי חרם, פוגעת בכוח ההרתעה של ישראל".

כזכור, לפני חצי שנה – ביום שבו נדרש אבי זינגר שלא לספק גלידות בחלקים מירושלים ויהודה ושומרון, ראש הממשלה נפתלי בנט התקשר למנכ״ל יוניליוור העולמית והבהיר לו: "מבחינתה של ישראל מדובר במעשה שיש לו השלכות חמורות, חוקיות ואחרות, והיא תפעל באופן תקיף כנגד כל פעולה של חרם המופנה כנגד אזרחיה".

מנכ"ל בן אנד ג'ריס ישראל, אבי זינגר | צילום: מתן פורטנוי

מתן פורטנוי

במכתב אישי לראש הממשלה, אבי זינגר כותב בשמו ובשם 169 עובדיו במפעל בבאר טוביה, כי ישראל אינה מבצעת את מה היא עצמה דורשת מהעולם: הפעלת חוק החרם שעבר במליאת הכנסת ב2011 – חוק המעניק כלים לסנקציות מיידיות כנגד החברה המחרימה.

בחצי השנה האחרונה, באמצעות שיתוף פעולה עם 33 מדינות בארה"ב שחוקקו חוקים נגד חרם על ישראל, הצליחו משרד החוץ והקהילות היהודיות לגרום לכך שמדינות כמו ניו יורק, ניו ג'רזי, אלינוי, טקסס, אריזונה ועוד יפעילו את חוקי החרם כנגד יוניליוור אשר הובילו למשיכת השקעות, אחזקות וקרנות פנסיה בשווי של כמיליארד דולר עד כה.

במכתבו כותב אבי זינגר: "כאן בישראל, למרות איומים מפורשים בתחילת הדרך, לא נעשה דבר מול חברת ענק – שהחליטה הלכה למעשה – לנקוט בצעדים של חרם נגד מדינת ישראל. חמור מכך, יוניליוור, העוברת על חוק החרם הישראלי – ממשיכה לספק למדינת ישראל, צה"ל, וגופים ממשלתיים, סחורה בעלות מיליוני שקלים בשנה, ואף מקבלת הטבות רגולטוריות מרחיקות לכת.

"מדוע ממשלת ישראל נכנעה ל-BDS ללא קרב? האם המדינה מעבירה את המסר הנכון לעולם? כיצד יתכן שכאן בישראל מנכ"ל יוניליוור אפילו לא זומן לשימוע והעסקים עם החברה ממשיכים כרגיל?

"מדינת ישראל בעצם שתיקתה הארוכה, מבלי שנקטה במעשים, היא זו שמאפשרת את החרם העתידי מצד חברות נוספות ומעניקה ניצחון ל-BDS.

"אוזלת היד אל מול חברה שנוקטת בצעדי חרם, פוגעת בכוח ההרתעה של ישראל ותוביל לא רק לפגיעה אנושה בבן אנד ג'ריס ישראל, אלא בעסקים רבים נוספים בעתיד. אל תביט מהצד ותאפשר למפעל מפואר לסיים את דרכו- הפעל את חוק החרם".



0 תגובות